Bortsoven dag och månadens citat

14:12 Niclas 0 Comments

Gårdagen och dagen innan det präglades, återigen, av den ständigt återkommande insikten att njursten gör ont. Väldigt, väldigt ont. Dessa två dagar vittnade också om två andra saker: att smärtlindrande tabletter inte alltid hjälper och att ambulanspersonal inte alltid är trevliga typer.

Mitt under rådande njurstensanfall fick min flickvän höra att "nästa gång kan ni köra in själva till sjukhuset".
Jo tjena.

Gårdagen spenderades i sängen. Kom hem vid nio på morgonen och vaknade 13 timmar senare. Var vaken några timmar och somnade om. Så kan det gå.

***

Stormen mot tv-kocken Anders Vendel (läs här) kulminerade i går med att Leif Mannerström fick uttala sig. Mannerström kommenterar, i sann "det får man inte säga i det här jävla landet"-anda, att "snart är allt sexistiskt". Men det är inte det citatet jag vill lyfta fram, snarare detta:

"För mig kan en halvnaken kvinna vara väldigt vackert, om hon är vacker, jag tror inte att man skulle sätta upp bilder på fula kvinnor."

... tillsammans med:

"Jag har inte sett bilderna men att visa halvnakna kvinnor har gjorts i alla tider, det är inget konstigt med det."

Visst tänker man, precis som Krogbloggen påpekar, en del på sportkommentatorn Bosse Hanssons svarting-utspel.

 ***

Nu håller jag tummarna för att det sista njurstensanfallet är förbi och att jag kan börja jobba på måndag igen.

Men det får man väl inte säga i det här jävla landet.

0 kommentarer: