Sammanfattning av #jimmiesreklam

20:34 Niclas 2 Comments


För fyra dagar sedan lanserade Sverigedemokraterna (även kända som rasistpartiet) valfilmen som ska göra dem till Sveriges tredje största parti. Hur, är tämligen oklart. Men jag tänkte i alla fall sammanfatta den åt er så ni slipper göra samma tavla som jag gjorde -- lägga 30 dyrbara sekunder av era liv åt att titta på den.

Jag har gjort en kort sammanfattning på Twitter, här tänkte jag illustrera min sammanfattning med hjälp av skärmdumpar från #jimmiesreklam.




Jimmie är lycklig. Jimmie tycker att det är bra att vara rasist. För det är inte politiskt korrekt att vara rasist. Och för då kan Jimmie vara rasist i fred. För då blir ingen ovän med Jimmie. För Jimmie är redan ovän med alla.


Jimmie har en iPad. Den har Jimmie fått för skattepengar. Men det gör inte att Jimmie är en del av etablissemanget.


Jimmie har en chaufför. Men det gör inte Jimmie till en del av etablissemanget. För Jimmie är inte politiskt korrekt. Jimmies chaufför kör Volvo. Det är jättesvenskt. Bra, tycker Jimmie.


Jimmie gillar att titta ut över det svenska landskapet. Det är svenskt. Svenskt är bra, tycker Jimmie.


Men Jimmie är också lite orolig. Jimmie gillar nämligen inte muslimer. För dom vill komma hit och förstöra allt det där svenska, fantiserar Jimmie. Dom vill hugga ner alla svenska granar och... ja... tallar... och... fornminnen... sen kommer Jimmie inte på mer.

2 kommentarer: