När verkligheten överträffar satiren

22:44 Niclas 1 Comments


För ett tag sedan gjorde jag bilden du kan se ovan. Den tog fem minuter att göra och jag fnissade lite lätt för mig själv när jag gjorde den. Satir, brukar det väl kallas. Givetvis ligger det även lite sanning i bilden, annars hade det inte varit någon vidare satir. Men när jag ser en israelisk nyhetssändning en knapp månad senare så blir jag lite förvånad själv över hur rätt jag hade.

Kent Ekeroth (SD), riksdagsledamot och mannen som kallade Avpixlat för "mitt eget initiativ och projekt", befinner sig i Israel. Där passade han på att ställa upp på en intervju i israelisk tv. Och besannade bilden jag gjorde i mitten av september.

Vad tycker den svenska allmänheten om Israel-Palestina-konflikten? 
Jag tror att det är splittrat i Sverige. Men generellt tror jag det är ganska anti-israeliska -- på grund av svenska medier, som i princip är på vänsterkanten allihop. Så de får inte en fullständig bild av vad som händer i Israel. Allmänheten behöver veta mer vad som händer, och media tar inte sitt ansvar i detta avseende.

Ekeroth säger upp och ner att han tycker att svenska medier, samtliga svenska medier, är på vänsterkanten (eller left-wing som han säger). En bild säger mer än tusen ord, sägs det. I detta fall säger en bild och en intervju mer än tusen ord om var Kent Ekeroth befinner sig ideologiskt (*hint* långt, långt, långt till höger *hint*).

1 kommentar:

  1. Tänk att behöva skämmas för den karl jäveln :-( Usch

    SvaraRadera